UZUN BİR ARANIN ARDINDAN...


Askerlik görevim dolayısıyla 6 aydan fazla bir süre ayrı kaldığım blog dünyasına yeniden dönmüş bulunuyorum. Uzunca bir süre neredeyse hiç ilgilenemediğim blogumda daha önceden tasarladığım bir takım değişiklikleri de gelir gelmez gerçekleştirdim. Zamanla sayfamı daha dinamik, göze hoş gelen ve içerik olarak çok daha kaliteli hale getirmeyi hedefliyorum.


YENİ LOGO VE HEADER TASARIMI


Logo değişikliği askere gitmeden önce de aklımda bulunan bir değişiklikti. Yeni tasarım üzerinde uzunca bir süre düşündüm ve incelemeler yaptım. En sonunda soldaki eski tasarım yerine sağ tarafta yer alan tasarım ortaya çıktı.


Blog tasarımında yaptığım bir diğer değişiklik ise header kısmına sevdiğim oyuncu ve filmlerin "siyah-beyaz" görsellerini yerleştirmek oldu. Slayt mantığıyla sürekli değişen görseller header kısmındaki boşluğu doldurmakla kalmayıp bloga çok daha dinamik ve şık bir görünüm kazandırdı. Zamanla blogu daha dinamik, şık ve kullanışlı hale getirecek yeni tasarım ve içerik düzenlemeleri gerçekleştirmeyi düşünüyorum.

İZLEDİĞİM FİLMLER VE OKUDUĞUM KİTAPLAR

Askerlik döneminde 20 den fazla film izledim ve yine 20'den fazla kitap okuma fırsatı buldum. İzlediğim filmleri ve okuduğum kitapların yazılarını da en kısa zamanda yazmaya başlayacağım. Şimdilik okuduğum kitapların ve izlediğim filmlerin bir listesini vererek aralarından benim için öne çıkanlara kısaca değinip sizlere önermekle yetineceğim.

OKUDUĞUM KİTAPLAR

  • Amin Maalouf - Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri
  • Amin Maalouf - Afrikalı Leo
  • Amin Maalouf - Tanios Kayası
  • Banu Avar - Kaçın Demokrasi Geliyor
  • Banu Avar - Zemberek
  • Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna
  • Oğuz Atay - Bir Bilim Adamının Romanı
  • Ayşe Kulin - Nefes Nefese
  • Zülfü Livaneli - Serenad
  • Ernest Hemingway - Silahlara Veda
  • Franz Kafka - Dava
  • Umberto Eco - Baudolino
  • Fakir Baykurt - Eşekli Kütüphaneci
  • Christy Brown - Sol Ayağım
  • Hasan Ali Toptaş - Gölgesizler
  • Murat Menteş - Ruhi Mücerret
  • Robert Kiyosaki - Zengin Baba Yoksul Baba
  • Mahfi Eğilmez - Küresel Finans Krizi
  • ODTÜ Girişimcilik - Girişimcilik Öyküleri
  • James Rickards - Kur Savaşları
  • Rod Phillips - Alkol
Okuduğum bu kitaplar arasından Amin Maalouf'un "Afrikalı Leo" ve "Tanios Kayası" kitaplarını henüz okumayanlar için önerebilirim. Yazarın kullandığı dil ve roman kurgusu okuyana çok farklı bir tat veriyor. Banu Avar kitaplarını ise komplo teorisi, yakın tarih, siyaset, ekonomi ve politika konularında okumayı seven, bilgi edinmek isteyenler için önerebilirim. Ayşe Kulin, Nefes Nefese romanında alıştığımız tarzıyla, İkinci Dünya Savaşı sırasında Türk diplomatlarının gayretleriyle kurtarılabilen Yahudilerin hikayesini ele alıyor. Zülfü Livaneli Serenad kitabı da yine aynı dönemle ilişiği bulunan ancak konuyu daha kişisel bazda ele alan harika bir roman. Okumayanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Silahlara Veda kitabından ise beklediğimi alamadım. Umberto Eco Baudolino romanında da aynı şekilde Gülün Adı romanında aldığım tat yoktu. Bu sebeple öncelikli olarak tavsiye etmiyorum. Hasan Ali Toptaş'ın Gölgesizler romanı ise dönmeden önce okuduğum son kitaptı ve tam anlamıyla beni kendisine hayran bıraktı. Okuyana zaman, varlık ve yokluk, ölüm ve yaşam gibi konuları sorgulatan, halk tabiriyle "beyin yakan" bir kurguya ve anlatıma sahip bir roman.

İZLEDİĞİM FİLMLER

Askerlik süresince çıktığım çarşı izinlerinde sinemaya giderek güncel yapımları takip ederken, telefona yüklediğim filmlerle de daha eski yapımları izleme fırsatım oldu. Suburra, The Accountant, Stream Inferno, The Girl On The Train, The Godfather serisi, The Flowers Of War, Riphagen, Hacksaw Ridge, Dağ 2 izlediklerim arasında ilk aklıma gelenler ve hepsi de önerebileceğim kaliteli yapımlar. The Girl On The Train filmi zaten "Trendeki Kız" romanından uyarlanmış, kitapla uyumu konusunda bir fikrim yok ancak güzel bir filmdi. Suburra İtalya'daki derin devleti konu alan, dizi olarak da yayınlanmaya devam edileceği konuşulan bir film. Flowers Of War, Riphagen ve Hacksaw Ridge tarihsel savaş filmleri. Riphagen II. Dünya Savaşı'ndaki Yahudi Soykırımını ele alıyor.

Her birine çok kısa değinebildiğim kitap ve filmlerle ilgili merak ettiklerinizi, ayrıntılı incelemeler gelene kadar yorum kısmından sorabilirsiniz. Ayrıca tasarımla ilgili yorum ve önerilerinizi merakla bekliyorum.


UZUN BİR ARANIN ARDINDAN... UZUN BİR ARANIN ARDINDAN... Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Mayıs 01, 2017 Rating: 5

25 yorum

  1. Askerden gelmişin hoş gelmişin 😀 Sen askere değil kitap okuyup film izlemeye gitmişsin 😉 İşin şakası bir yana. Askerlik dönemini sanat açısından çok iyi değerlendirmişsin. Bekliyoruz yazılarını. Tekrar hoş geldin 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince boş geçirmemeye çalıştım, iyi de oldu, güzel bir birikimle dönüş yaptım. :) Hoş buldum, teşekkürler.

      Sil
  2. Hoşgeldin Serhat özlemiştik yazılarını ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, hoş buldum, biraz paslandığımı hissetsem de özlemişim yazmayı. :)

      Sil
  3. Hoşgeldin hoşluklar getirdin .
    Güzel geldin iyi ki geldin

    YanıtlaSil
  4. Hoş geldin. Askerde de boş durmamış güzel kitaplar okumuşsun, güzel filmler izlemişsin. Yorumlarını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yorumlamak için sabırsızlanıyorum, teşekkür ederim hoş buldum. :)

      Sil
  5. Hoş geldin, yeni yazılarını merak ile bekliyoruz :) Yeni tasarım da çok şık olmuş emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, çok sağol beğenmene sevindim. :)

      Sil
  6. Hoş geldin kardeşim, geçmiş olsun özlendin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, teşekkürler, bende özledim blog ortamını. :)

      Sil
  7. Hoşgeldiniz. Yeniden sizi aramızda görmek çok güzel. Blogun yeni hali oldukça güzel. Hayırlı olsun:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elmas Hanım, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  8. Oğlum, hoş geldin. Çok sevindim. Yokluğunu çok hissettim. En kutsal görevini yerine getirdin. Ben bazı tedavilerim nedeniyle bloğa fazla giremiyorum bugünlerde. Allah'tan fark ettim. Ne güzel, bol bol okumuş, film de izlemişsin. Dönüşüne gerçekten çok sevindim. Selam ve sevgilerimle Serhat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum Ece Abla, çok şükür sorunsuz bitirdim, selamlar sevgiler. :)

      Sil
  9. Hosgeldin hadi gözün aydin ��. Yeni logon da hayirli olsun. Yazilarini bekliyoruz ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, teşekkür ederim, en kısa zamanda geliyor yeni yazılar. :)

      Sil
  10. Senin bu yeni yazını görünce çok mutlu oldum.Hoş geldin :) Merakla yeni yazılarını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  11. Hoşgeldin. Yeniden buralarda görmek çok güzel. Yeni yazılarını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, buralarda olmak da güzel, teşekkür ederim. :)

      Sil
  12. Öncelikle hoş geldin. Header'da bulunan görsellerden biri de sanırım Ucuz Roman filmine ait. Dublajlı versiyonu mükemmeldi.

    Askerliğin verimli geçmiş sanırım, birçok kitap ve film...

    Tasarım ve logoya gelecek olursam, Google+ topluluğundaki logo daha güzeldi bana göre. Tasarıma söylenecek söz yok, gayet güzel bir temaya sahip blogun. Ama logonun arkasına eklediğin slayt yüzünden sanırım kategorilerin bulunduğu menünün kenarlarında biraz boşluk oluşmuş.

    İzlediğin filmlerden Godfather serisini, yahudi soykırımını ele alan Riphagen filmini ve Trendeki Kız filmini izlemeyi düşünüyorum. Yazılarını bekliyor olacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Pulp Fiction filminden, ben dublaj tercih etmiyorum ama film harikadır. :)
      O boşluk vardı zaten de headerın arka kısmına görseli o boyutta ekleyince ortaya çıktı, o şekilde kalmasında bir sakınca yok bana göre, duruma göre değiştiririm belki.
      İyi seyirler şimdiden, teşekkürler. :)

      Sil
  13. Blog yazmaya ara vermiş bloglardan bahseden bir mimden geldim. Tekrar bloglara dönmeniz bizleri sevindirecektir.

    YanıtlaSil