MİM #2: YAK - YENİDEN YAZ - TEKRAR OKU





Yeni bir mim yazısıyla karşınızdayım. Beni de mimleyerek yazmama vesile olan Kore Fenomeni'ne teşekkür ediyorum. Biraz da mahcubum açıkçası, ilk mim olması gerekiyordu, kendisine de böyle söylemiştim ancak biraz uğraştırıcı geldiği için baştan savma yapmamak adına sonraya bıraktım. Yazdığım ikinci mim olsa da ilk davet edilişim olmasından dolayı bendeki yerinin ayrı olduğunu belirtmek isterim. :D

Baştan söyleyeyim karar vermesi gerçekten çok zordu. Hiç bir kitaba yak diyesi gelmiyor insanın. Kendimce sıraladım işte. Buyurun başlayalım. :)


1. TUR



YAK

Namık Kemal - İntibah

Edebiyatta ilkleri başarmaya çalışmış, bu günlere gelinmesinde mihenk taşı olan isimlere ve eserlerine saygım sonsuz. Ancak gerçekten kurgu anlamında basit bir kitaptı ve yoğun betimlemeler, yazarın sürekli araya girmesi, baya bir sıkıcı hale getirmişti. Tabi yazıldığı döneme göre böyle olması gayet normal. O da ayrı mesele...

YENİDEN YAZ

Ayşe Kulin - Sevdalinka

Ayşe Kulin en iyi yazarlarımızdan. Sevdalinka konusu ve dili itibarıyla çok iyiydi. Yalnızca kitaptaki kadın karakterin aldatma hikayeleri, aşk kaçamakları fazla yoğundu. Bana gereksiz gelmişti çoğu yerde. Oraları biraz düzenlemek gerek diye düşünüyorum, böylece asıl konudan uzaklaşmamış oluruz...

TEKRAR OKU

Tolstoy - İtiraflarım

Bir solukta okuduğum kitaplardan. Zaten çok ince bir kitap. İçeriği ise tam tersine çok derin, çok dolu. Tolstoy'un düşünce ve inanç dünyasında bir yolculuğa çıkarıyor insanı. Onca başarı ortaya koymasına rağmen hayatını anlamsız, pişmanlıklarla dolu olarak nitelendiriyor. Buradan yola çıkarak girdiği arayışları anlatıyor. Kesinlikle tekrar okurum. :)

2. TUR



YAK

Dostoyevski - Ev Sahibesi

Sanırım Dostoyevski okumaya bu kitapla başlasaydım, bir daha okumayı düşünmezdim. İlk yazarlık dönemlerine rastlayan bir kitap. Sonu çok belirsiz. Suç ve Ceza gibi bir kitaptan sonra, hayak kırıklığı olmuştu.

YENİDEN YAZ

İskender Pala - Mihmandar

Kitabın kurgusu çok hoşuma gitmişti. Sadece yazarın diline mi ısınamadım nedir, betimlemeler, tahliller biraz sıkıcı gelmişti. Kendi açımdan tekrar elden geçirilebilir diye düşünüyorum. İskender Pala'ya saygılar. :D

TEKRAR OKU

Khaled Hosseini - Uçurtma Avcısı

Fazla söze gerek yok. Bilmeyen, okumayan da fazla kimse kalmamıştır. Konusu, vermeye çalıştıkları, dili... Kesinlikle tekrar okurum.

3. TUR


YAK

Mete Çamdereli - Reklamın Görme Dediği

Reklam, pazarlama, sembollerin anlamları hep ilgi duyduğum konular. Ancak dil o kadar ağırdı ki, kitap anlaşılmamak üzere yazılmış gibi. Hayal kırıklığıydı, yine de emeğe saygı, anlayanlar çıkar elbet. :)

YENİDEN YAZ

Harold Lamb - Haçlı Seferleri

Tarihi severim, özellikle roman şeklinde bir kurgu üzerinden ele alınıyorsa. Bu kitapta güzeldi ancak olaylar daha akıcı, farklı bir kurguda anlatılabilirdi. O zaman süper bir kitap ortaya çıkardı.

TEKRAR OKU

Forrest Carter - Küçük Ağacın Eğitimi

Yakın zamanda okudum. Çok beğendiğim bir kitap. Yazar kendi küçüklüğündeki anılarını anlatıyor. Küçük bir çocuğun gözünden dünyayı yeniden tanıdım. Tekrar tekrar okurum. Blogumda incelemesi de var, okumak için tıklayabilirsiniz. :)

KİMLER MİMLENDİ?


Bakıp da yapmadığını gördüğüm arkadaşlar bunlar. Kore Fenomeni tarafından mimlendiler diye bir çoğunu da tekrar mimlemeye gerek duymadım. :) Dileyen herkes yapabilir elbette. 

Şimdi onlar düşünsün. :D






MİM #2: YAK - YENİDEN YAZ - TEKRAR OKU MİM #2: YAK - YENİDEN YAZ - TEKRAR OKU Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Mayıs 04, 2016 Rating: 5

27 yorum

  1. Serhat merhaba;
    Okumadığım çok kitap ver içlerinde , güzel fikir oldu ...
    Emeğine sağlık .. Bu arada benim de ilk mim aynı bu zorlu görevden resmen ne yapacağım diye karalar bağladım . Bir de yapan arkadaşım o kadar detaylı yapmış ki ; ben nerdeeeee :)))
    Keyifli günler

    Bu arada logo daha iyi durmuş , gözümden kaçmadı ;) Hayırlı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Didemika,
      Benim de ilk mim yazım bu olacaktı aslında ama gerçekten çok zor karar vermesi. Artık ne kadar erteleyebilirim diyerek yazdım dün gece, bu sabah da gözden geçirip yayınladım. Öncesinde günlerce hangi kitapları koysam diye kitaplığıma uzun uzun baktığımı hatırlıyorum. Çok iyi anlıyorum o yüzden karalar bağlamanı. :D

      Beğenmene sevindim logoyu da... Artık oldu gibi herhalde. :D Çok teşekkürler, hayırlı günler. :)

      Sil
  2. Ah bu betimlemeler bi nedendir, dünya klasiklerini acımadan yakmama serhat! :)
    Tekrar okuları yazdım ;) Uçurtma avcısını okumuştum sadece ;)
    Kalemine sağlık ki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada ilk mim şahane... paslaşırız bundan sonra hazır ol :)))

      Sil
    2. Alanlarındaki ilk eserler diye akıcılıktan uzak oluyorlar herhalde. Kim derdi ki Dostoyevski kitabına yak diyeceğimi. :) Çok teşekkürler, her zaman hazırım. :D

      Sil
  3. Yaktın beni Serhat :) tebrikler güzel yazmışsın ama ben kesin batırırım. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tepkiler gelmeye başladı. :D İnan ben de çok zorlandım, baya düşündüm, elim varmadı ama sonunda yazdım. Mimlediğim herkes zorlansa da güzel şeyler ortaya koyacaktır eminim. :) Merakla bekliyorum... Teşekkürler yorum için. :)

      Sil
  4. Uçurtma Avcı'sı efsane diyebilirim diğerlerini malesef okumadım okumayan milletiz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle efsane. Küçük Ağacın Eğitimi de insanın bakış açısını değiştiren, akıcı bir kitap. Maalesef öyle ama ben artık okuma alışkanlığının iyiye doğru evrildiğini düşünüyorum. :)

      Sil
  5. Bu yak kısmı oldukça zorlayıcı bakalım üzerine oldukça düşünmem gerekecek :) En kısa zamanda yayında olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem de baya düşündürücü. :) Ama güzel bir mim olacağına şüphem yok. Merakla bekliyorum. Teşekkürler. :)

      Sil
  6. Mimlenip kara kara düşünen kesimdenim.. Ne yapacağımı bilmiyorum.. Hala :D
    Ama mimini sevdim çoğu hakkında bir fikrim yoktu, bu iyi oldu.. Ona göre listeme alırım bende..
    Ayrıca header olayını bende fark ettim, çok daha güzel olmuş.^^
    Ellerine sağlık.. Hem header için hem de mim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşuna demedim "şimdi onlar düşünsün" diye. :D Olur olur güzel bir mim yazacağına eminim.
      Çok teşekkürler, header'ı beğenmene de sevindim. Benim de daha çok içime sindi. Tavsiyelerinizle oldu, onun için de ayrıca teşekkürler. :)

      Sil
    2. Düşünüyorum bu gidişle daha çok düşüneceğim :D
      Önemsediğin için ben teşekkür ederim ne demek. Blogger ailesi olmanın güzellikleri.. Fikir alışverişinde bulunup, birbirimize yardımcı olabiliyoruz. :)

      Sil
    3. Aynen öyle, haklısın. Dilerim hep böyle devam eder, insan mutlu oluyor. :)

      Sil
  7. Bu zor bir mim :) Sen harika bir yazı kaleme almışsın. Darısı mimlenenlerin başına:) mim icin tekrar Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten zor ama üstesinden gelirsin sende. Merakla bekliyorum mim yazını. Ne demek ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Bazılarını okumuşluğum var bu kitapların. Güzel mim olmuş kardeş. Davet için de teşekkürler, biraz zahmetli bir mim, bakalım hayırlısı ⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. :) Yazarsınız ya biraz düşündürücü, karar vermesi zor ama güzel bir mim, merakla bekliyorum sizinkini de. :)

      Sil
  9. Hiçbirini okumadım ama tekrar oku kısmında yazdıklarınıza şans vermek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Uçurtma Avcısı kesinlikle şans verilmesi gereken bir kitap. Teşekkürler yorum için. :)

      Sil
  10. Uçurtma Avcısını hala oıkuyamadım ya ben :( Son kitabı merak ettim küçük ağacın eğitimi listeye almakta fayda var gibi gözüküyor :D Güzel bir mim olmuş kardeşim, yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçurtma Avcısı zaten efsane, Küçük Ağacın Eğitimi'ni bende bilmiyordum yakın zamana kadar şimdi iyi ki okumuşum diyorum. Tavsiye ederim. Çok teşekkürler. :)

      Sil
  11. Merhaba Serhat :)
    Uçurtma avcısı ve sevdalinka benim beğenerek okuduğum kitaplardan.Mim için sevmiş olduğun Tolstoy kitabını açıkcası merak ettim :)Malesef diğer bahsettiğin kitaplar hakkında bir bilgim yok ama yazını keyifle okudum güzel tercihler olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)

      Çok teşekkür ederim yorum için. Tolstoy, İtiraflarım kitabı zaten çok ince, 100 sayfa bile yok. O dönemde din ve toplumla ilgili düşüncelerini aktarıyor. Ben çok akıcı buldum, ufkumu açtı diyebilirim. Hayatını, düşüncelerini sorguluyor. O sorgularken, okuyanlara da aynı sorguları yaptırıyor. Eğer okursan, benim aldığım keyfi alırsın umarım. :)

      Sil
  12. En kısa sürede yapmaya çalışacağım ama dediğiniz gibi biraz uzun sürecek galiba. Ben de kitap yakabileceğimi pek sanmıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karar aşaması zorlu oluyor. İnsanın eli varmıyor gerçekten yak yazmaya. Keyifli yine de merakla bekliyorum sizinkini de teşekkürler yorum için. :)

      Sil