EN BEĞENDİĞİM FİLM MÜZİKLERİ #2



Merhabalar,

En beğendiğim film müzikleri serisinin ikincisini yapayım dedim. Yazarken hem ben tekrardan dinlemiş, film sahnelerini hatırlamış oluyorum, hem de sizlere aynı duyguları yaşatmış oluyorum. Belki yeni müzikler ve filmler katıyorum arşivinize. Daha ne olsun değil mi ? Haydi başlayalım.

WORLD WAR Z

Filmin baş rolünde Brad Pitt, sonradan öğrendiğime göre de yine bir kitap uyarlaması. Zombilerin dünyayı istilası aksiyonu üzerine oturtulmuş, konuya ilgisi olanların keyifle izleyeceği dram, gerilim, bilim-kurgu filmi.

EQUALİZER

Zack Hemsey gerçekten çok başarılı bir kompozitör. Bu film de çok güzel bir aksiyon yapımı. Ama bana göre Denzel Washington'un kendine has tarzından ileri gelen farklı bir yapısı var. Müzik de aynı hisleri uyandırıyor insanda. En iyi Denzel Washington filmleri incelememde filme ait küçük bir inceleme yazısı bulabilirsiniz. Yazıya gitmek için tıklayın.

THE GODFATHER



"Bu müzik de ikinci seriye mi bırakılır arkadaşım!" diyenleriniz çıkacaktır elbet. Zaten ilk seride de yorumlarda Baba serisi müziklerini hatırlatan arkadaşlar olmuştu. Geç olsun güç olmasın, ekleyeyim dedim. Bilmeyen azdır zaten, maksat hatırlatıcı olsun, tekrar dinlemeye vesile olsun. Müzik hakkında yoruma gerek yok. :)

THE FOUNTAİN

 Clint Mansell imzalı bir müzik. Film ise biraz sancılı süreçlerden geçmiş. Bütçe kısıtlamaları, Brad Pitt'in tazminat ödemeyi göze alarak ayrılması vb. Sonunda Hugh Jackman'ın baş role atandığı film vizyona girmiş 2006 senesinde. Çok karmaşık bir yapım. Bilim-kurgu, fantastik, romantizm, dram gibi pek çok türü içinde barındırıyor. Bu konulara ilgisi olanların ve farklı türde yapımlardan hoşlananların sevebileceği bir film. Ayrıca filmin diğer soundtrack parçaları da gerçekten harika. Bir filmin bütün müzikleri birbiriyle bu kadar ilişkili ve güzel olabilir ancak...


CRASH


Harika bir film ve Bird York imzalı harika bir şarkı. Çaldığı sahne sizi pek çok sorgulamaya götürüyor, filmin de etkisiyle. İzlemeden de götürüyor ya, neyse... Sözleri de çok anlamlı bir şarkı, belki siz farklı yerlerde denk gelmişsinizdir daha önce ama ben Crash filmiyle tanıdım bu şarkıyı. Bird York'u ise "Seven Pounds" filmindeki "Have No Fear" şarkısıyla tanımıştım sanırım. o şarkıyı da dinleyebilirsiniz, kesinlikle harika. Finali güzel yapayım istedim, o yüzden bu şarkıyı sona sakladım.

Sizler için okuması ve dinlemesi keyifli bir konu olmuştur umarım. Devamı da gelecek, takipte kalın. Filmler ve müzikleri hakkında yorumlarınızı da eksik etmeyin. Düşüncelerinizi merak ediyorum, tavsiyelerinizi de bekliyorum.

Hoşça kalın... :)



EN BEĞENDİĞİM FİLM MÜZİKLERİ #2 EN BEĞENDİĞİM FİLM MÜZİKLERİ #2 Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Mayıs 08, 2016 Rating: 5

8 yorum

  1. İlk yazınızda the last of mochian mı neydi o müziği beğenip indirmiştim. Bu yazınızda ise Godfather efsane. Hatta değişik çevirilerle daha iyi oluyor. Örn. Violin, piano vs. gibi farklı ülkelerde farklı melodi ile çalıyorlar. Diğerlerine de bakacağım, beğendiğim varsa indireceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Son Mohikan müziği vardı. Godfather'a artık söylenecek söz yok zaten hereks biliyor bir şekilde dinliyor. Çok değişik yorumları da yapılıyor müziğinin, ben de beğeniyorum onları. Diğerlerini de beğeneceğini düşünüyorum, özellikle ilk ikisini... Teşekkürler ilgin için. :)

      Sil
  2. Şu anda bu yorumu Crash filmindeki şarkıyı dinleyerek yapıyorum :) Baba filminin müziğinden bahsetmeye gerek yok zaten. O bir klasik. Diğerlerini ilk defa dinliyorum. Şöyle bir göz attım. İyi müzikler. Yazarken iyi gider halleri var :) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel, duygusal bir final yapayım dedim. :) Diğerleri biraz daha gerilim yüklü müzikler, filmlerin konusuna uyumlu şekilde. Beğenmene sevindim, çok teşekkürler. :)

      Sil
  3. Sondaki şarkıya bayıldım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Teşekkürler ilginiz için. :)

      Sil
  4. world war z ve the goodfather. çok iyiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, beğenmene sevindim. Sondaki de güzeldir, duygusal, tesirli bir şarkı. :)

      Sil