BLACK MİRROR (KARA AYNA) DİZİSİ





Black Mirror, yani Türkçe ifadesiyle “Kara Ayna”, duvarınızda, masanızın üzerinde, iş yerinizde, mutfağınızda bir köşede, vitrinlerde, meydanlarda yani aklınıza gelebilecek her yerdeki teknolojik cihaz ekranlarından esinlenerek koyulmuş bir isim.

HER BÖLÜMDE FARKLI HİKAYELER

Black Mirror, teknoloji ve beraberinde getirdiği yaşam tarzına olan bağımlılığı eleştiren, bunun kişisel ve toplumsal sonuçlarını oldukça çarpıcı şekilde ortaya koyan, sezonluk en fazla üç bölümden oluşup, her bölümde farklı hikayeler ve karakterler üzerinden ilerleyen bir seri olarak karşımıza çıkıyor.

Diziyi izlerken her hikayede kendinizden veya çevrenizden bir şeyler görecek, dersler çıkaracak ve zaman zaman da derin düşüncelere dalacaksınız. Günümüzde siyasilerin, sanatçıların ve diğer üst kademe şahsiyet ve kurumların kitleleri kontrol altında tutmak için teknolojik imkanları nasıl kullandıklarını, bizleri “Kara Ayna” karşısına oturtup beynimizi ne tür oyunlarla etki altında bıraktıklarını da çok net şekilde görmüş olacaksınız. Aynı şekilde kontrolü elinde tuttuklarını sanan bu kişilerin de nasıl sistemin oyuncağı haline geldiklerine şahit olacaksınız.

İZLENMESİ GEREKEN GÜZEL BİR DİZİ


Dizinin bölümleri 45 dakika ile 1 saat arasında farklılık gösteriyor. Dizinin bazı kısımları gerçekten çok vurucu ki bu sizin de kendinizi ve çevrenizi sorgulamanıza yol açıyor. Yani diziyi izlerken kendinizi bir anda ben buna benzer şeyler görmüştüm, bunlar gerçekten de oluyor, vay be derken bulabiliyorsunuz. Aynı şekilde geleceğe dönük düşüncelere de dalabiliyorsunuz. Tüm bunlar birleştiğinde bana göre fazla yormayan, vaktinizi almayan, sizi senelerce takip etmek zorunda bırakmayan izlenmesi gereken güzel bir dizi ortaya çıkıyor.

Sonuç olarak konusuyla, tarzıyla ve verdiği keyifle Black Mirror(Kara Ayna) dizisini kesinlikle tavsiye ediyorum. Elbette müthiş, efsane diyebileceğim bir yapıt değil ancak konusu ve tarzı kesinlikle diziyi izlenmeye değer hale getiriyor. Sizlerin de dizi hakkındaki yorumlarınızı ve işlenen konu hakkındaki düşüncelerinizi merakla bekliyorum. =)
BLACK MİRROR (KARA AYNA) DİZİSİ BLACK MİRROR (KARA AYNA) DİZİSİ Reviewed by Ne Okudum Ne İzledim on Şubat 29, 2016 Rating: 5

Hiç yorum yok